5 de setembre del 2011

Costa Brava Raid (03-09-2011) - Selvatges

Hola companys i companyes! Doncs sí, segon raid a la butxaca! I aquest segurament un pèl més dur que el primer tot i que també estàvem un pèl més preparats amb el meu company d’equip Roger Fonseca (Selvatges).

S’ha de dir que aquest cop el compte enrere no ha estat tant emocionant com en el primer raid a Celrà, en part perquè vaig arribar la nit abans de vacances a Menorca i en part perquè ja no era el primer raid. De totes maneres, hi havia certs nervis les proves com via ferrada o ràpel que feien cert respecte i proves com kayak, coastering o tir amb arc que feien mooooooolta il·lusió!

Bé, el meu raid va començar a les 6:20 del matí quan vaig pujar al cotxe i no tenia bateria… Vaig haver d’anar a buscar les pinces del pare i engegar-lo amb el cotxe de l’àvia que està aparcat al costat del garaig (mirat fredament encara puc dir que vaig tenir sort, tot i que en aquell moment em semblava que tot m’anava en contra!). Recullo en Roger a les 6:45 a la BP i cap a Castell d’Aro (encara és de nit!). Viatge tranquil, comentant el que ens espera i amb ganes de començar! Un cop allà muntatge de tot l’equip (que té tela…) i més viatjant amb un cotxe com el Getz (tot ha d’anar desmuntat a dintre!) i també preparació de les bosses que deixarem a cada punt (una amb el material d’escalada i una altra abans del kayak). Finalment, tot i que justets de temps, tot a punt! Brifing i sortida a les 08:50 (amb 20’ de retard).

La primera prova és un ortofotomapa de Castell d’Aro amb diferents preguntes de punts del poble! Tot va com una seda fins la balissa que hem de marcar (la única en aquesta prova…), després de 10’ buscant-la, ho deixem córrer i anem cap al punt de sortida (el pavelló on tenim les bicis), bastant tocats psicològicament per no haver-ho fet tot... Ara toquen 30Km de bici amb mapa i anar fent… Déu ni dó la duresa d’aquest tram amb alguns punts no ciclables (que hem de fer a peu). Ens deixem només una fita (que ens feia fer una volta molt lletja), però pensant en tot el raid creiem que és necessari deixar-la. Amb tot plegat arribem bé a Llagostera on hem de fer una rogaining de 30’. Força petats la fem i treiem un bon resultat, tot i que també ens compliquem en una de les fites. I d’aquí amb bici a buscar el tram de treking+via ferrada: 12Km de btt amb un tram de foto-roadbook! Hi ha un equip de categoria aventura que ens segueixen en aquest tram perquè en el primer tram de bici l’han liat moltíssim (han fet 40km quan n’havien de fer 24!). Bon tram, tranquilet i sense gaires complicacions, al control canvi ens equipem i apunt per anar a fer la ferrada de salenys! Aproximació amb algunes fites (ens en deixem una que no trobem) i comença la ferrada!

Molt wapa però força facileta! De totes maneres molt divertida i ens ho passem molt bé, en acabar dos fites i a buscar la bici altra vegada! Ja són les 15:30 i el cansament comença a passar factura, tot i això comencem aquest tram de bici amb ganes! 12 quilometrets i 1 tramet de foto-roadbook. De totes maneres, de seguida ens n’adonem que no anem gaire fins i que si volem fer el ràpel i kayak haurem de retallar en aquest tram… Abans d’arribar a Romanyà ja hem decidit que ens saltarem un bon tram d’aquesta secció per anar directes al canvi per fer el ràpel i a més ens fotem un gelocatil líquid d’1g cadascú… A tooooope! HEHE! Així doncs, fem la fita de l’esgésia de Romanyà i cap a la zona de Solius on hi ha el ràpel! En arribar-hi primer de tot fem tir amb arc on tenim 2 tirs per encertar un porc senglar i una àguila… En Roger toca el porc senglar una vegada, però jo em quedo en blanc, i d’aquí al ràpel…

Quan ens donen el mapa ja veig que la cosa no serà fàcil… L’aproximació al ràpel té uns 400m de desnivell positiu… Tela… Fem una ruta per saltar-nos algunes de les fites però anar força directes al ràpel. Quina duresa! Quina pujada! Estem petats! [Mirar foto] Tot i això amunt!!!!

Abans del ràpel una fita molt wapa en un forat i després el ràpel a tope! 40 metres de ràpel que al final penses… “M’he fotut tot el trèking per 2 minuts de ràpel?!?!?!?” Doncs sí, una putada però és així!

I ara toca tornar al control canvi… Ens n’adonem que serà difícil fer el kayak i coastering perquè són casi les 7 de la tarda i l’arribada la tanquen a les 20:20. De totes maneres sorpresa abans d’arribar al canvi, per darrere ens atrapen l’Albert Campuzano i en Xavi Pascual que s’han apuntat a la categoria d’iniciació (sortida a les 16:00) amb el nom d’Els Flash! Trobar-los em dóna un plus d’adrenalina! Agafem la bici i cap al kayak (ens anem creuant amb els Flash!) J

Finalment a les 19:50 arribem al canvi per fer el kayak (S’Agaró), i evidentment ens diuen que el kayak està tancat, que podríem fer el coastering si volem, però que si arrebem més tard de les 20:20 estarem desqualificats. Finalment tenint en compte la fatiga i tot plegat, decidim tornar cap a la meta on hi arribem a les 20:10, després d’11 hores i 20’ de canya!

Sensacions diferents al de Celrà, perquè no he tingut rampes i en conjunt no estic tant petat, però de totes maneres ha sigut duríssim i els canvis han sigut molt estressants perquè vèiem que no teníem temps de fer-ho tot i feiem canvis molt ràpids sense temps de respirar! Tot i això molt molt divertit (i això que no hem fet la millor part: kayak i coastering on ens havíem de tirar a l’aigua i anar per la costa fent fites, algunes de les quals estaven dins de l’aigua!). Així que l’any vinent entrenarem més fort per poder fer aquesta part!

Després de tot, un gran sopar i entrega de premis. A elit hi havien 7 equips masculins i un mixte. Tenint en compte que s’han retirat 2 equips masculins i que no hem quedat entre els 3 primers podem dir que hem quedat 4ts o 5ns, molt possiblement 5ns tot i que encara no ho sabem! Això sí, per sorpresa nostra Els Flash han quedat en 2a posició d’iniciació tot i saltar-se el tram de coastering! Felicitats! Els recollim el premi en Roger i jo!

I aquí s’acaba la crònica d’aquest espectacular raid! Ara ja estic pensant en la Matagalls… Un gran repte que em fa moltíssima il·lusió i a veure si la puc fer corrent tal com és el meu desig… 2 setmanes de recuperació i a veure què passa, sens dubte aquest raid ha estat un molt bon entrenament per a la Matagalls! Ai per cert, el dia 4 d’octubre marxo cap als USA (San Diego) i no tornaré fins el 31 de desembre! Avui que queda un mes he començat a sentir el cuquet… Quins nervis!

Apa, ens veiem a la Matagalls ;)