21 d’agost del 2013

Carrilet St.Feliu-Olot-St.Feliu NON-STOP 200km

A l'estiu sempre m'ha vingut més de gust anar en bicicleta que no pas córrer, i a més a més aquest any amb tot el tema del genoll i el córrer, encara s'està accentuant més aquesta dèria... L'última entrada ja va ser per a un repte ciclista majúscul i aquesta ho torna a ser. Es tracta de fer tota la Ruta del Carrilet (pujar i baixar) d'una tirada. Sortint de Sant Feliu de Guíxols, pujar a Olot i tornar. Un repte que jo creia que era factible perquè ja n'havia fet alguns trams per separat i el camí està molt ben senyalitzat, és ciclable 100%, i no només ciclable sinó que és molt ràpid. De totes maneres són 200km i uns 1000m de desnivell positiu (track wikiloc), cosa que fa que sigui un repte difícil pel simple fet de la llargada que té... 

Després del Cadí va venir la Festa Major i unes vacancetes als Alps on la bicileta va quedar aparcada i no vaig fer gaire cosa... Vaig córrer un parell de dies als Alps i no gaire més, però després de fixar el 18 d'Agost com la data per intentar el repte del Carrilet em vaig proposar almenys sortir alguns dies en bicicleta aquella mateixa setmana. Tots els dies planíssim i ràpid (excepte divendres), tal com és el Carrilet:

- Dilluns:        15km a 22km/h mitjana (Camins del riu Tordera)
- Dimarts:       25km a 23km/h mitjana (Blanes - Tordera - Blanes)
- Dimecres:     35km a 23km/h mitjana (Blanes - Calella - Blanes)

El divendres vam fer una ruta que em va proposar en Roger Fonseca, molt guapa fins a Maçanet i van venir en Lluís Toll i l'Albert Rondón, a qui els vaig animar a venir a fer lo del Carrilet. La sortida va anar molt bé i van decidir sumar-se a l'aventura. En Cesc i en Joan Pitarch també s'hi van afegir després de l'èxit del Cadí, i evidentment el meu cosí, l'inseparable company de les darreres aventures en BTT també va venir!

La nit de dissabte va ser dura per en Lluís, en Joan i per mi... En Joan va córrer la Sant Bonós, però a més a més va haver d'esperar que jo acabés de recollir-ho tot i després venir a casa a dormir. Ens ficàvem a llit a les 2:45 i el despertador sonava a les 6:00... Tot sigui per passar un gran dia!


A les 8:00 arribem a St. Feliu de Guíxols i ens posem en marxa a les 8:30 amb un objectiu molt clar: ser a Girona en dues hores. Tal dit, tal fet. Un bon esmorzar a la Plaça del Vi i a continuar amb el ritme que portem que de moment és molt bo.


La cosa va molt bé i fem parades puntuals i ràpides a Vilanna i Anglès (aigua). A El Pasteral la pujada comença a ser més seriosa, però en Nil, en Joan i jo ens posem a 21-22km/h i sense baixar d'aquí tirem fins a Les Planes d'Hostoles a ritme de "Tour de France". Va ser un dels grans moments de la sortida... A les Planes el premi va ser una llauna de "Nestea" ben freda que va entrar com els àngels. Després de reagrupar-nos vam anar junts fins al punt més alt, el Coll d'en Bas de 600m d'alçada i allà una plàcida baixada i un tros planet (a velocitats de vertigen) fins a culminar la primera part a la Plaça de Clarà d'Olot:

St. Feliu -> Olot:
103.46km totals
6h07' totals
4h52' sobre la bici
21.2km/h de velocitat mitjana
43.7km/h de velocitat màxima



A Olot vam fer una parada d'1 horeta per dinar i hidratar-nos bé! Tot estava anant sobre rodes (mai més ben dit) i ara ens tocava una pujadeta ràpida ben dinat i després a gaudir d'una baixada llarguíssima i rapidíssima fins a Girona. Realment vam baixar molt ràpids i tot va anar molt bé, fins i tot ens vam permetre una parada a la Font Picant d'Amer!


Tot i que havíem baixat molt ràpid un cop a Girona vam veure que potser se'ns estava fent una mica tard per arribar amb llum a St.Feliu, però ja només era qüestió d'anar fent fins a St.Feliu i difrutar del repte assolit... Jo vaig menjar i beure molt bé tot el dia, però a la parada de Girona vaig subestimar els 40km que quedàven i no vaig menjar res ni havia begut massa els darrers quilòmetres... A més, de Girona a Llagostera sempre pica amunt i després de tants km cal estar bé per seguir a ritmes alts. Doncs bé, després de Quart vaig perdre roda per primer cop i vaig començar a patir com un "cabron", a Cassà s'hi va quedar en Lluís, on l'esperaven els seus pares. Abans de Llagostera ens vam reunificar i vaig menjar una barreta perquè em trobava dèbil però amb forces per arribar, a més, a partir de Llagostera començava a baixar altra vegada. I així vam anar tirant, descomptant quilòmetres d'un a un mentre el sol s'amagava per l'horitzó i arribàvem a Sant Feliu amb els darrers rajos de sol i amb una lluna magnífica, gairebé plena: 

Olot -> St. Feliu:
102.59km totals
5h45' totals
4h40' sobre la bici
22km/h de velocitat mitjana
43.7km/h de velocitat màxima

Això sí, com he dit em veia amb forces per arribar, però per res més! Tal qual vaig arribar em vaig estirar a terra i allà em vaig quedar! Havia consumit fins a la darrera gota de "benzina" que tenia... :D Bé, tots vam quedar "tirats" per terra però el meu cas va ser una mica més accentuat després d'algunes arcades i una mica de malestar. Va ser molt similar al defalliment després del Half-Ironman de Calella, una errada meva per subestimar els darrers 40km de bici i no seguir menjant i bevent les últimes 3 hores... Però bé, després de beure una mica de sucres (aigua amb sucre + Nestea) ja em vaig recuperar ràpidament, de totes maneres per precaució va conduir en Nil fins a Blanes!

Va ser un dia molt bonic, en Lluís i l'Albert van complir amb nota la seva primera experiència d'aquesta llargada! En Cesc, en Joan i en Nil no es cansen mai, i jo em vaig sentir tota l'estona súper bé excepte els darrers 40, però bé, una menys de les que tenia planejades aquest estiu. Veurem quina és la propera però ja us asseguro que n'hi ha tres més que estan a la llista "Bestieses BTT" i que aviat en tindreu notícies!

Apa, salut i fins aviat!


Totals Ruta Carrilet St.Feliu -> Olot -> St.Feliu NON-STOP:
206.05km totals
12h47' totals
9h32' sobre la bici
21.6km/h de velocitat mitjana
43.7km/h de velocitat màxima


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada