28 de juliol del 2014

Ultra Trail Catllaràs 2014


Després de moltíssims entrenaments cada dissabte del mes de juliol, arribava la UT Catllaràs, el darrer entrenment fort del mes de juliol pensant en la Ultra Trail del Mont Blanc! La veritat és que tenia ganes de veure com anava en una cursa. Encara que els entrenaments hagin estat molt bons, en una cursa tot és una mica diferent i més "intens", no?

A més, la cursa és en una zona que no he trepitjat mai i per les fotografies de l'any passat fa molt bona pinta. El recorregut és un continu puja i baixa amb 55km i 4000m de desnivell positiu, proporcionalment més dur que la UTMB (en quant a desnivell). Vaig estar dubtant entre aquesta i la Ultra Trail del Cadí (també la segona edició i disputada el mateix dissabte), una cursa que també m'agradaria fer algun any, però després de tants quilòmetres entrenant tampoc em volia passar anant al Cadí que en té 80. 


Així doncs, divendres a la tarda cap a la Pobla de Lillet amb el Pathfinder, per dormir-hi igual com vaig fer per la Marató de l'Emmona. Hi vaig per Campdevànol i la carretera de curves fins arribar-hi és espectacular (també el ruixat abans d'arribar!!!). Dorsal, brieffing i xerrar una mica amb l'altre Fondista que hi participa, en Carlos Cabezas. Després vaig tirant cap al cotxe per sopar un entrepanet de truita i preparar-ho tot abans d'anar a dormir tranquilament. Tot i que m'he deixat la màrfega a casa, faig un bon llit amb el sac gruixut i unes tovalloles que hi han sempre al cotxe (encara sort), i dormo d'una tirada fins poc abans de les 5 que em desperto amb una mica de fred. La sortida és a les 6 així que em començo a preparar i esmorzar una miqueta (plàtan, bimbo+nocilla i un suc de taronja). A la sortida saludo en Sergi Rodríguez Cuscó, de qui me n'ha parlat molt en Lluís Toll i que fa unes burrades imporants tant en Trail com en Triatló! I també en Marc Campal que ja sabia que correria per allà (per cert gran seguiment de l'Ines com sempre! Espectacular i gràcies per les fotos!).


Fot força rasca i surto amb la tèrmica sense saber si durarà gaire o no. La primera pujada la faig molt tranquilament i vaig molt bé fins al primer avituallament. A la segona pujada em començo a notar el maluc esquerra... Em molesta desde la setmana passada en el tram final de Carros de Foc, em fa mal en aixecar la cama a les pujades, baixant no em molesta tant. No és ben bé mal, sinó que m'impedeix aixecar amb comoditat i al 100% la cama. Em preocupa que em molesti tan aviat, tot i que no és un dolor com per abandonar ni que em faci patir com per a una lesió pitjor, així que simplement intento no pensar-hi gaire. A la segona baixada (fins a l'avituallament de Malanyeu), el genoll esquerra em va molestar moltíssim, era una punxada forta ben bé al genoll, això sí que em va preocupar però també he de reconèixer que era un dolor d'aquells típics que tal com ha vingut també se'n va. I així va ser, a la següent baixada ja tot estava a lloc. Per cert vaig fer bé de sortir amb la tèrmica, jo que sóc una mica fredolic no me la vaig treure en el segon avituallament a Malanyeu.


Vaig arribar a mitja cursa (La Nou del Berguedà, 27.5km), amb 5 horetes justes. Pel que havia vist baixar de 10 hores era lo màxim al que podia aspirar i de moment no estic tan lluny, així que molt content! Aquí menjo pa amb fuet i formatge i m'hi estic una mica més que ens els altres (no gaire més). Ara toca afrontar el mur de la cursa, pujar al cim del Sobrepuny, amb uns 900m d+ en tot just 4km. Tothom parla d'aquesta pujada com la més dura, però la faig molt bé, al meu ritme anar fent arribo bé a dalt i faig foto i ràpid a baix. Aquesta baixada té un primer tram ràpid i després un trosset de pista fins una desgrimpada (brutal) fins a un barranc per acabar pujant fins al següent avituallament (Castell de l'Areny). He arribat molt bé i el proper avituallament està a només 3,5km amb un desnivell positiu d'uns 500m. Després del Sobrepuny, això sembla misèria, però és la 1 del migdia i comença a fer calor, a més aquest tram està un pèl més exposat al sol (menys arbres) que la resta i a tot els que pugem se'ns fa duríssim. Sens dubte el tram més complicat de la cursa, tot i que és la última gran pujada i un cop a dalt ens trobem un bon avituallament que aprofito per recuperar-me. Portem una marató i s'ha de veure com vaig d'aquí al final, uns 14km amb dues pujades de 300m d+. 


Surto molt bé i vaig fent fins al Refugi de l'Ardericó amb molt bones sensacions tot i que sense avançar molta gent. Després del refugi (últim avituallament) queden uns 300m de desnivell durant un quilòmetre i la resta tot baixada. És en aquesta baixada on passo moltíssima gent, durant la majoria de cursa he notat que estava al meu lloc, passant gent però també de tant en tant em passava algú. Això sí, la última baixada la faig molt bé i avanço a força gent. Arribada espectacular amb 10h 48' 28". Al final m'he passat de les 10h però no he arribat a les 11!!! :D I he arribat el 126, just a la meitat dels acabats, o sigui que molt content.


M'ha sorprès molt positivament la organització d'aquesta Ultra, un 10! Tot va anar com una seda, la samarreta Salomon guapíssima, i a l'arribada una samarreta de cotó de "finisher" que sempre fa il·lusió. Els avituallaments molt bé, jo portava el meu menjar per si en algun moment ho necessitava però no va ser necessari. I un cop a l'arribada, em van fer uns estiraments i vaig poder menjar un platet de pasta per recuperar que va anar perfecte a més de tirar-me a la piscina municipal abans d'agafar el cotxe per tornar. I a més, paisatgísticament i a nivell de recorregut m'ha agradat moltíssim, la recomano a tothom un 100%, maquíssima! :D


De cares al UTMB contentíssim, tot ha anat bé fins ara i tot i que estic força carregat de cames, cosa que ja era la intenció. Ara faré unes dues setmanes un pèl més suaus per acabar de fer una apretada a dos setmanes de la UTMB i a veure si tot surt i podem anar-hi en bones condicions!

Apa, fins la propera!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada