13 de juny del 2011

I Triatló Vila de Blanes

750m nedant, 20Km en bicicleta de carretera i 5Km corrent. Res més que això, 1h. 16’ 38’’ (95è classificat de 222 partiipants). Després d’una mica més d’un any he tornat a fer un triatló, i a sobre “a casa”. No sé perquè però el triatló té una màgia especial… Combinar tres modalitats tan clàssiques com nedar, anar amb bicileta i córrer en una mateixa cursa és espectacular. No he fet un temps especialment bo (en la línia de tots els meus anteriors tritlons sprint) però la justa preparació i el magnífic tram de bici que he fet m’han animat moltíssim! El nedar com sempre… No tinc condicions de nedador però sempre m’en surto molt bé, quedant pel mig del grup i sense estressar-me, m’ho agafo com un escalfament per el que vindrà després: nedar tranquil·lament (tot i que sempre t’emportes més d’una patada i cop de colze dins l’aigua), estirar bé tot el cos i disfrutar de la frescor de l’aigua de bon matí. 15’ 09’’ (124è millor temps). Després canvi ràpid i bicicleta. Vaig sortir a tope, però de seguida me n’adono que són 20Km i que si em passo al principi després patiré, però de seguida trobo el meu ritme i a poc a poc vaig passant a gent i disfrutant d’un recorregut ple de curves i rotondes del meu poble que em semblen molt divertides de passar “a fons” amb la bicicleta i sense perill que em vinguin cotxes de cara. A tot això, cada vegada em sento més còmode sobre la bici i vaig passant a gent… Quin plaer!!! Finalment 38’ 14’’ sobre la bicicleta i 58è millor temps en aquest tram! I ja només en queden 5 corrent… Tot i que sempre he anat a corer i m’hi sento còmode, no és el mateix fer-los després de nedar i fer 20Km a tope de bicicleta… El ritme de pulsacions i de respiració és infinitament diferent a la bici i costa adaptar al cos a un canvi tan brusc; en definitiva, que em costa molt trobar el ritme i no vaig tan bé com m’agradaria, però bé, són “només” 5 Km i els sobreviuré com fagi falta. I així vaig fent... I la gent anima (i a més m'han vingut a veure l'àvia, en Nil i la Yas!) i l’speaker diu: “Vinga aquests Fondistes Blanes que esteu a tope! Que aquesta és la teva especialitat!” I jo penso: “Però si estic petat!”. Finalment 23’ 15’’ i 81è millor temps en el tram de córrer; tampoc està malament però crec que es pot millorar molt aquest últim tram del triatló.

Propers objectius? Doncs seguir entrenant una mica les tres modalitats però sobretot intentar centrar-me en córrer per intentar fer una bona cursa de Sant Bonós i després potser fer la Marató de València el 20 de novembre... Aquestes són les principals prioritats. Al novembre comença la nova temporada de triatló i possiblement que m’apunti al Triatló Blanes per federar-me i entrenar amb ells per veure com es fan bé les coses en triatló... I pel 2012 intentar fer un altre Half-Ironman per millorar el crono i palpar les opcions reals de fer un Ironman. És clar que les lesions hi diran la seva, però intentarem estirar molt i anar amb molt de compte per manternir-les a ratlla! Apa companys, a disfrutar!

2 comentaris:

  1. Ostres Tomàs no sabia que tenies aquest Blog! Molt bones sensacions pel que sembla i els resultats poc a poc ja aniran acompanyant més, questió d'entrenaments i esforç! Molts ànims!

    ResponElimina
  2. El pròxim el fem junts!! ;) GUAPO!!

    Dani.

    ResponElimina